Praktijkschool Westfriesland

Deel deze organisatie:

Over de organisatie

De school ontwikkelt en profileert zich op een aantal kernwaarden:
Stimulerendeleeromgeving Het leren is ‘ontdekkend,contextrijk en authentiek’. Leren is effectief als leerlingen de leerstof zoveel mogelijk in relatie kunnen brengen met de werkelijkheid. Leren door doen, door experimenteren. Leerlingen werken samen. Er wordt gecommuniceerd metmedeleerlingen. Leerlingen zijn trots. De werkplek is een simulatie van de werkelijkheid, staat in het teken van voorbereiding op stages en werk.De school haalt realistische bedrijfssituaties binnen haar deuren en laat leerlingen daarin leren (werkpleksimulaties, echte winkels of stukken maatschappelijke dienstverlening). Tot ons onderwijsaanbod behoren oriënterende stages/excursies.
Eigenaarschap Leerlingen leren zelfstandig en actief. Leerlingen sturen hun leerproces ook zelf aan. Bovenbouwleerlingen hebben een individueel vakkenpakket.Leerlingen zijn medeverantwoordelijk voor de eigen leerroute maar ook voor de leer- en sociale omgeving.Er wordt gewerkt met tutoren.De leerling heeft een portfolio of een examendossier en een individueel ontwikkelingsplan (i.o.p./o.p.p.), waarmee hij zijn eigen ontwikkeling bewaakt en aantoont. Het portfolio als ‘bewijzenmap’ wordt aan het einde van de tweede klas ingeruild voor een examendossiermap. In deze map verzamelt de leerlingen bewijzen van groei op competentie- en vaardigheidsniveau. Bij schoolverlaten presenteert de leerling in een eindgesprek middels deze map zijn ontwikkeling (zijn c.v.) aan zijn mentor en een externe assessor en ontvangt een praktijkschooldiploma.

Vacatures van deze organisatie

priscilla-du-preez-XkKCui44iM0-unsplash
Ontvang vacatures die aansluiten op jouw profiel
  • 65.000 docenten gingen je voor
  • Wees als eerste bij nieuwe vacatures
Ontvang vacatures in je mail